​Електрозаправки як бізнес. Як заробляти на зарядці електромобілів?

Сентябрь 7, 2020
На фото представлены

Адже ніхто не сумнівається зараз, що бензиновий бізнес - прибутковий бізнес? Вірно, мережі автозаправних станцій мають дуже хороші гроші з забезпечення потреб автомобілістів на двигунах внутрішнього згоряння. Хоча, можливо, в самому початку двадцятого століття це було зовсім не так очевидно.

Зараз ми стоїмо на порозі між двома епохами. Транспорт на ДВС залишається максимально поширеним - приблизно як гужовий транспорт сто років тому. Однак новий вид транспорту вже заявляє свої права на міські вулиці - це електромобілі. І очевидно, що електромобілям потрібно своя, нова інфраструктура, так само відрізняється від бензинових заправок, як бензинові заправки свого часу відрізнялися від точок продажу вівса і сіна для коней.

Це електрозаправки.

Тут ми розберемося в тому, що з себе представляє бізнес на електрозаправках та рентабельність на цьому етапі в Україні і в світі - і що вони, судячи з усього, будуть представляти із себе далі.

Хто за фактом розвиває мережі електрозаправок в Україні?

В даний момент в Україні, як і в багатьох інших країнах світу, основна роль у розвитку мережі електрозаправних станцій належить державі і навколодержавні структурам.

Уряду розуміють, що екологія - не жарт, що людство впритул підходить до тієї межі, за якою розгорнути лавину руйнування навколишнього нас середовища буде вже дуже складно. І саме зараз - саме час зупинити її, поки ця грань не пройдена.

Крім того, уряду більшою мірою, ніж бізнес-структури, мають можливість інвестувати гроші з далеким прицілом на майбутнє.

Однак і бізнес-структури підключаються до цього процесу. Вірніше, «підключаються» - не зовсім вірне слово, бізнес-структури були в цьому процесі з самого початку - наприклад, компанія Tesla, яка стояла біля витоків сучасного електротранспорту, з їхньою мережею «суперчарджер» - швидких зарядок, що дозволяють спокійно здійснювати на електромобілях Tesla міжміські подорожі.

Приватні мережі електрозаправних станцій активно з'являються в Європі, приватні електрозаправки встановлюються в Україні.

Як в теорії будується бізнес на електрозаправках?

Логіка бізнесу на електрозаправках така. Електрика - дешевий ресурс в порівнянні з нафтопродуктами. Особливо в Україні . Автомобілісти, які звикли платити великі гроші за бензин, ще довго будуть сприймати рахунки за заправку електромобілів за цінами енерговиробників як якісь неймовірні копійки.

І навіть якщо власник електрозаправки встановить відпускну ціну на електрику при зарядці в кілька разів вище ціни, по якій сам купує його у мережевої компанії - ця ціна все одно залишиться суб'єктивно низькою для автовласників. І вони будуть готові платити її за можливість підзарядитися в зручному для них місці.

Значить, власник бізнесу на електрозаправках отримує дохід від власників заряжающихся електромобілів - по лічильнику, по годинах або за принципом абонемента. Електрозаправку повинна бути встановлена так, щоб якомога більше електромобілистом хотіли скористатися їй в цьому місці.

При цьому він сам витрачається на покупку електрики у мережевої компанії за лічильником. Плюс робить початкові вкладення в покупку і установку самої електрозарядной станції і витрачається на її обслуговування і ремонт, якщо з нею щось трапляється. Електрика, обслуговування і повернення споконвічних інвестицій повинні бути закладені у вартість зарядки для користувачів.

Таким чином, прибутковість конкретної електрозаправки залежить від того, наскільки вдало вибрано місце - розташоване воно поруч з точками, в яких живуть або в які приїжджають днем електромобілистом. І від якості і доступності сервісу обладнання - щоб електрозаправку працювала стабільно, а в разі неполадок її ремонтом займалися кваліфіковані співробітники від постачальника. Тому що в іншому випадку поломка може паралізувати ваш бізнес, змусити переплачувати за сторонній сервіс або стати незворотною.

Рассказать о статье